گیاهان دارویی- کدام گیاه برای کدام بیماری؟
نوشته شده توسط : علی پور


گیاهان دارویی- کدام گیاه برای کدام بیماری؟

گیاهان گوناگون دارنده خاصیت زیاد و متفاوتی می‌باشند، با این درحال حاضر خوب میباشد بدانیم که برای هر بیماری یا این که ایراد یگانه، چه گیاهانی مفیدتر میباشد.

 داروخانه گیاهی

البته این بدان شکل وجود ندارد که آنان‌را به طور خودسرانه و به مقادیر زیاد اخذ نماییم. پروفسور روگر بیارد، پژوهشگر دانشکده آدلاید میگوید: اکثری از ترکیبات گیاهی می ‌توانند دربردارنده غلظت ‌های کشند‌ه‌ ای از آرسنیک، جیوه و سرب باشند.

این مواد ممکن میباشد سبب ساز بروز بیماری های دور از شوخی و یا این که حتی سبب به مرگ مصرف کننده شوند، به ویژه چنانچه در مقادیر بسیار زیاد مستعمل و یا این که به جای تناول کردن، تزریق شوند.

 

نکته ی قابل مراعات ی دیگری که لازم میدانم آن را تیتر کنم این میباشد که گیاهان دارویی متفاوت را با اعتنا به سفارش‌ های دور و بری ها و دوستان عزیز و سوای هیچ سیرتکامل مطالعه و شناخت مصرف نکنید و به کارگیری از این گیاهان دارویی عذروبهانه ای نباشد که در روزگار بیماری، معالجه اصلی خویش را به تعویق بیندازید و از میل کردن داروهایی که دکتر تان تجویز نموده است، مسافت بگیرید.

 

این تقسیم بندی برگرفته از کتاب گیاهان دارویی و گیاه درمانی آقای دکتر معالج محمد حسین صالحی سورمقی، دانشیار دانشگاه داروسازی دانش گاه علم ها طبابت تهران میباشد.

 داروخانه آنلاین گیاهی

گیاهان دارویی آهسته بخش، ضد افسردگی، مقوی اعصاب و روان و حافظ روان:

اسطوخودوس، بابونه، بادرنجبویه، بهارنارنج، جوی بار دوسر، جینسینگ، جینکو، چای، رازک، ریحان، زردچوبه، زعفران، سنبل الطیب، علف چای، کرفس، گل رنگ، گل ساعتی، گل گاوزبان، نعنا فلفلی و نعنا قمی.

 

گیاهان دارویی ادرارآور

بومادران، جعفری، چای، ذرت، قره قات، علف چای، کدوتنبل، کرفس، گزنه، گل رنگ، گل گاوزبان، لیموترش، مرزه، مدام فصل بهار و هویج.

 

گیاهان دارویی ارتقاء دهنده ی قوای جنسی

انیسون، بادام زمینی، توت خارجی، پنج انگشت، جعفری، جینسینگ، رازیانه، ریحان، زردآلو، زعفران، سیر، سلطان تره، شنبلیله، فلفل، کرفس، گردو، گشنیز، نعنا فلفلی، نعنا قمی، مدام فصل بهار و هویج.

 

گیاهان دارویی استروژنیک و ضد استروژن (تهیه و تنظیم کننده اختلالات هورمونی)

پنج انگشت، رازک، رازیانه، کتان.

 

گیاهان دارویی شیرافزا

انیسون، بادام زمینی، پنج انگشت، رازک، رازیانه، ریحان.





:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: